AHLAN WA SAHLAN WA MARHABAN BIKUM


Get cool stuff @ NackVision.com

Thursday, September 16, 2010

PENTINGNYA IA..~

andai kau nampak keburukan, maka ubahlah dgn tgn..
andai xmampu ubahlah dgn lisan...
andai xmampu juga, maka ubahlah dgn hati..
dan sesungguhnya, itulah selemah2 iman.

Ha..ayat kat atas ni adalah hadis nabi..hadis sahih ni..
SAHIH = BENAR / BETUL

Ayat ni menerangkan pada kita bahawa sebagai umat ISLAM yang berjiwa merdeka..bersemangat padu..berfikiran matang dan berintegriti / akhlak mulia dan disiplin..TIDAK akan membiarkan temannya hanyut ke lembah kehinaan, lembah kejahatan, lembah dosa dan keburukan.

Oleh itu, dia akan berusaha membantu dan membimbing temannya ke arah yang mahmudah. Bukan hanya kawan dan kenalan yang ingin dibawa..malah, sekiranya mampu, semua makhluk Allah yang bergelar manusia / haiwan yang berfikir ingin dibawanya ke jalan yang lurus.

Kekasih aku penah cakap..dalam sehari tu, kalau kita takde berpesan-pesan dengan kesabaran..maka, dia adalah orang yang rugi.. Haa..korang nak rugi ke?? mesti tak nak kan? hehe.. aku pon tak nak..
Seda tak seda..kita sekarang ni da pon masuk raya yang kelima..huhu cepatnye masa berlalu kan? Oleh kerana aku tak nak tergolong dalam orang yang rugi, aku mula dulu la ye.. Banyak-banyakkanlah takbir, selawat dan berziarah..







Al-maklumlah..bukan senang tau nak datang rumah orang..then, dia hidang makanan..siap dapat duet raya lagi tau.. tapi, kita kena beringat..orang menjamu memang hidangan yang lazat2 lagi berkrim..jadi, kita kenalah pandai mengawal pemakanan kita..nanti lain pulak jadinya..:)

Ha..maka dengan ini..saya telah menyampaikan pesanan dengan lisan (sebenarnya karya) agar anda bisa berubah..JAGALAH KESIHATAN ANDA!!



No comments:

Post a Comment