AHLAN WA SAHLAN WA MARHABAN BIKUM


Get cool stuff @ NackVision.com

Wednesday, August 11, 2010

RAMADHAN KAREEM...~


Ahlan wasahlan ya ramadhan..!!

Alhamdulillah..sampai juga usiaku hingga ke bulan ramadhan tahun ini. Syukur ke hadratmu Ya Allah! Bercakap mengenai syukur ni, tahukah kalian yang umat Nabi Muhammad adalah umat yang PALING BANYAK beryukur. Betol ke??
Hm..inilah yang kite perlu renung2kan.. ^_^

Aku ni asyik kne timpa malang jer, ape yang aku nak syukurkan sangat?? Nasib aku da macam "sudah jatoh ditimpa lif" da..patut ke aku bersyukur?? Aku nak air, orang bagi api.. Aku nak makan, orang bagi aku minum.. Aku nak bunga, orang bagi aku kaktus..Ape aku nak semua ak xdapat. Wajarkah aku bersyukur??

bingung..#_#


"Allah tidak akan menguji hambaNya lebih dari kemampuan dirinya(hambanya) sendiri."(Al-Baqarah:286)
"Setiap kejadian, pasti ada hikmahnya"
cube korang renung2kan ayat ni..korang akan faham. kenapa benda tu terjadi pada korang. Inilah jawapan untuk persoalan korang. Mungkin andai korang dapat ape yang korang mintak ktk itu, akn menyebabkan korang lupa diri. Korang akn leka. Bukankah bahaya tu. Benda 2 korang xkn nampak andai ia xterjadi. Bila dah jadi, implikasinya mendalam. impaknye sehingga akhir hayat andai korang xsedar.

Jadi, BERSYUKURLAH!! korang xnampak kesannya sekarang, tapi akan datang. RENUNG-RENUNGKAN & SELAMAT BERAMAL!!

No comments:

Post a Comment